Posició

Com plantejar una investigació a l’escola? Nova sessió de formació als mestres de la XESVIC

Escrit per Administrador el . Desat a Notícies

Dimecres passat dia 18 es va realitzar al laboratori de didàctica de la ciència de la Universitat de Vic una nova sessió de formació als mestres que formen part de la XESVIC en el marc del Seminari d’enguany.foto 1

La sessió, impartida per Arnau Martí, va consistir en un treball sobre com plantejar una investigació a l’escola, tot reflexionant sobre com han de ser les preguntes que poden iniciar una investigació a partir de l’hort escolar. Es tractava de treballar la manera d’utilitzar la metodologia d’investigació i modelització a partir d’un exemple com pot ser la llavor.

Arnau Amat, va presentar diferents la sessió com Aprendre a investigar, investigar per comprendre. A través de diferents dinàmiques d’investigació i de l’experimentació es van treballar aspectes com la metodologia de la investigació, les preguntes i la comunicació.

Entre els ideefoto 3s clau que es van comentar hi havia: 

  • La metodologia de la investigació és aplicable a les ciències, les ciències socials, les matemàtiques.
  • Amb una investigació mai s’hi va amb la ment en blanc.
  • Per investigar necessitem manipular, experimentar, provar discutir…
  • Observem per obtenir dades i per extreure’n conclusions.
  • Les preguntes són el que mobilitzen la investigació. Les que comencen per el perquè habitualment són les menys adequades per a la investigació.
  • En investigació hi ha tres moments: Preguntes, Investigació i Comunicació

 

foto 2

foto 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etiquetes:, ,

"Trackback" des de la teva web.

Deixa un comentari

Built with HTML5 and CSS3
Copyright © 2012 Àlex