Posició

Publicacions etiquetades ‘Hort’

Alumnes de l’Escorial visiten la zona d’horta de les Cassasses

Escrit per Administrador el . Desat a Notícies

Avui els alumnes de 6è de primària de l’Escorial han visitat la zona d’horta de les Cassasses  per conèixer el funcionament dels horts, les tècniques que s’hi utilitzen i l’ús eficient dels recursos.

Durant la visita han conegut el funcionament i la gestió dels horts basada en criteris de sostenibilitat, les tècniques que s’hi utilitzen, les taules de cultiu i l’ús eficient dels recursos per produir aliments segurs i respectuosos amb el medi ambient. També han visitat l’Arborètum de diferents varietats de fruiters amb l’objectiu de recuperar antigues espècies originàries de la comarca i que actuen com a font d’alimentació de la fauna.

Aquest tast, inclòs dins de les visites del programa educatius de Medi Ambient, permet comprendre el cicle de vida de les plantes i  conèixer les característiques d’alguns vegetals dels horts.

     

 

Aquesta setmana més de 200 alumnes de primària de Vic han visitat la zona d’horta de les Casasses

Escrit per Administrador el . Desat a Notícies

Aquesta setmana més de 200 alumnes de primària de Vic han visitat la zona d’horta de les Casasses, situada al polígon industrial de les Casasses, al carrer Cantonigrós amb la finalitat de posar en marxa el projecte d’horts escolars.Foto 2

Els alumnes de l’Escorial i del Guillem de Mont-rodon han gaudit de les visites guiades pels horts urbans que els ciutadans cuiden seguint el reglament establert. Durant la visita han conegut el funcionament i la gestió dels horts basada en criteris de sostenibilitat, les tècniques que s’hi utilitzen, les taules de cultiu i l’ús eficient dels recursos. Seguidament han visitat l’Arborètum de fruiters en el qual hi ha plantat diferents varietats de fruiters amb l’objectiu de recuperar antigues espècies originàries de la comarca i que actuen com a font d’alimentació de la fauna.la cultura de la sostenibilitat i com produir aliments segurs i respectuosos amb el medi ambient.

A través de les visites, els alumnes han pogut aprofundir en la cultura de la sostenibilitat i com produir aliments segurs i respectuosos amb el medi ambient.

Com plantejar una investigació a l’escola? Nova sessió de formació als mestres de la XESVIC

Escrit per Administrador el . Desat a Notícies

Dimecres passat dia 18 es va realitzar al laboratori de didàctica de la ciència de la Universitat de Vic una nova sessió de formació als mestres que formen part de la XESVIC en el marc del Seminari d’enguany.foto 1

La sessió, impartida per Arnau Martí, va consistir en un treball sobre com plantejar una investigació a l’escola, tot reflexionant sobre com han de ser les preguntes que poden iniciar una investigació a partir de l’hort escolar. Es tractava de treballar la manera d’utilitzar la metodologia d’investigació i modelització a partir d’un exemple com pot ser la llavor.

Arnau Amat, va presentar diferents la sessió com Aprendre a investigar, investigar per comprendre. A través de diferents dinàmiques d’investigació i de l’experimentació es van treballar aspectes com la metodologia de la investigació, les preguntes i la comunicació.

Entre els ideefoto 3s clau que es van comentar hi havia: 

  • La metodologia de la investigació és aplicable a les ciències, les ciències socials, les matemàtiques.
  • Amb una investigació mai s’hi va amb la ment en blanc.
  • Per investigar necessitem manipular, experimentar, provar discutir…
  • Observem per obtenir dades i per extreure’n conclusions.
  • Les preguntes són el que mobilitzen la investigació. Les que comencen per el perquè habitualment són les menys adequades per a la investigació.
  • En investigació hi ha tres moments: Preguntes, Investigació i Comunicació

 

foto 2

foto 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’hort de l’escola cada dia més viu….

Escrit per Escola Guillem de Mont-rodon el . Desat a Notícies

Algunes alumnes de l’escola visiten i fan quatre feines a l’hort de l’escola ara que ja està en plena activitat!

Built with HTML5 and CSS3
Copyright © 2012 Àlex